TRESemmé Instant Refresh Dry Shampoo


¡Buenos días! ¿Conocéis el champú seco? Para mí, hasta hace poco, era un gran desconocido, pero se ha convertido en una necesidad.
Para no andarnos con rodeos, se trata de una spray que te hechas en el pelo para conseguir que te aguante más tiempo entre lavados. Valga decir que no lava el pelo, no. Lo que hace es absorber la grasa del cuero cabelludo y así se ve más limpio.
 Por el momento, he probado dos marcas: el de Garnier y este de Tresemmé. El de Garnier fue el primero que probé y no me gustó nada. Creo que los resultados no son muy notables y dejaba mucho residuo en el pelo (las raíces quedaban medio grisáceas; si sois rubias, no creo que sea un inconveniente, pero para las de pelo más oscuro…PELIGRO, PELIGRO!). Así que, a continuación, me atreví a probar este. Y oh là là! Me encanta. Para empezar no es tan polvoriento como el anterior, absorbe muchíiisima grasa y se difumina muy fácilmente. Es que es de 10, lo recomiendo tanto a rubias como a morenas.
Creo que próximamente probaré con el de Batiste, que he visto por ahí que tiene versión para morenas y me llama mucho la atención… ¿Alguno que me recomendéis vosotras?

························

Good morning! Until not so long ago, dry shampoo was a stranger in my life, but since I’ve started using it, it’s become an essential.
For those of you who may not know what I’m talking about, it’s basically a spray that helps your hair go on longer between washes. Okay, it may not clean your hair but it absorbs the oils on the sculpt, making it look cleaner.
I’ve tried two brands: Garnier and this one by Tresemmé. The Garnier one I didn’t particularly enjoy, I think it doesn’t absorb most of the oils and plus, it leaves a white residue throughout your hair (if you are a blonde, no problem, but if you are a brunette…better to stay away!). I then decided to try this one out and my oh my! I just love it. It is not as dusty as the previous one, it absorbs a looot of oil and it’s very easy to blend, being suitable for both blondes and brunettes.  
I think I’ll try the Batiste one next… any other brands you recommend?



Sara

41 comentarios:

  1. Pues tendré que probar este que dices...tuve uno que no me gustó nada!!
    Gracias por la recomendación guapa
    Te espero en Bajoelsombrerodesusan

    ResponderEliminar
  2. I don't like the Garnier one either, will have to give this a go x
    Freya's Fashion Chapter

    ResponderEliminar
  3. Lo probaré, gracias por compartir. Bss y feliz semana.
    http://almamodaaldia.com/

    ResponderEliminar
  4. La verdad es que yo también lo uso y me va genial. Lo recomiendo totalmente!!
    Un beso!

    http://cat-carlabejonart.blogspot.com.es/

    ResponderEliminar
  5. I dont now this one but I use dryshampoos very often!

    Greets from the EDELFABRIK
    Chrissie

    ResponderEliminar
  6. Have to try this

    Mel
    http://girlandthepolkadot.com

    ResponderEliminar
  7. la verdad esta marca no me funciona muy bien

    ResponderEliminar
  8. Haven't used this one but if I see it I might give it a try.Nice post.

    ResponderEliminar
  9. very good product for hair. i am following your blog, kindly follow back. http://melodyjacob1.blogspot.com/

    ResponderEliminar
  10. Tengo que probarlo! Aunque donde vivo aún no lo venden, porque siempre pregunto por champús secos y nada.

    http://helderschicplace.blogspot.com/2015/01/army-green.html

    ResponderEliminar
  11. No lo he probado aún,la verdad es que no comfiaba mucho pero lo probaré.

    xoxo
    http://fashiondaysbyainhoa.blogspot.com.es/2015/01/blog-post.html

    ResponderEliminar
  12. Thank you for commenting on my blog, it won't let me reply but I will follow you back x

    www.kacytalksbeauty.blogspot.co.uk

    ResponderEliminar
  13. Sounds like a really good dry shampoo! I use Batiste, but it leaves the white residue (I have blonde hair so it doesn't bother me) but because your not keen on that I don't think you'll like it!

    The Velvet Black // UK Style & Beauty Blog

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Thanks! I've heard there's a version for brunettes though, I'll look into it hahaha

      Eliminar
  14. I need to try it (:
    http://www.lenouveaugrunge.com/

    ResponderEliminar
  15. I've never tries dry shampoo before, don't think it would work for me lool
    I followed back :D

    itsjustshalay.blogspot.com

    ResponderEliminar
  16. Very interesting blog! maybe i should try this shampoo!

    thank you for visiting my blog, stay in touch! x

    http://lifeofacameo.blogspot.co.uk/

    ResponderEliminar
  17. Súper interesante, creo que lo compraré para probarlo. Besitos preciosa!

    http://girlswearblack.blogspot.com.es

    ResponderEliminar
  18. I want to try TRESemmè products !!!

    www.aishettina.blogspot.it

    ResponderEliminar
  19. I have a lot on Tresemme but never tried one. is it great? effective??

    xx

    thatsthesilentwanderer.blogspot.com

    ResponderEliminar
  20. Thanks for your comment on my blog..i just followed you too
    Jolahogg.com

    ResponderEliminar
  21. Nice post!
    My favourite dry shampoo is by Klorane, but I also like Batiste, as a bit more affordable version!
    xo from Italy,
    Sonia Verardo
    http://www.trenchcollection.com/

    ResponderEliminar
  22. This dry shampoo sounds amazing! =)

    NEW POST on http://whattostyle.blogspot.com/

    xoxo,
    Jessica

    ResponderEliminar
  23. I want this shampoo:) It's amazing
    Follow back?
    xoxo

    ResponderEliminar
  24. Dry shampoo is my must have. I am thinkig about trying Baptist ones too, heard some great reviews about them

    sparklygoddess.blogspot.com

    ResponderEliminar
  25. Just amazing thanks for following,following back http://shizasblog.blogspot.com

    ResponderEliminar
  26. I've never tried dry shampoo! I don't think it will be good for me. But this one really interested me, i should try it :)
    xx, Marina

    ResponderEliminar
  27. Lovely post! :)

    I would like to invite you to my blog! I would be so happy if we support each other on Bloglovin, GFC and Instagram!
    Do it and let me know! :)

    Blog | Facebook Page | Bloglovin | Instagram

    ResponderEliminar
  28. I've never tried a dry shampoo. Sounds great!
    Thanks for visiting and following me! I followed you back :)
    Celestial Star

    ResponderEliminar
  29. thank you so much for visiting my blog and for the follow!
    i followed you back on GFC :)

    emiri-desu.blogspot.com.au
    x

    ResponderEliminar
  30. ¡Buenos días!
    No sabía que este producto, pero me parece muy bueno, y voy a buscar aquí en Brasil! Besos

    http://simplesmentelilly.blogspot.com.br/

    ResponderEliminar
  31. Lovely and interesting read! Great post. Have an awesome new week! :)

    I follow you via GFC. Hope you can follow me back if you haven't yet. Thanks!

    xoxo;
    STYLEFORMANKIND.COM
    [ FACEBOOK / BLOGLOVIN ]

    ResponderEliminar
  32. Hello Dear!
    Thank U for your visit on my blog >^.^<
    I Followed U on GFC,FB and Twitter.
    You have a really interesting blog :D

    http://www.porcelandia.blogspot.com

    ResponderEliminar
  33. Hola guapa!
    Pues gracias por la reseña, no he probado este, probé el de Swarkoff, pero me apunto este jeje
    Me hizo el papel el par de veces que lo usé, eso sí cepillándolo bien por lo que dices de los restos
    Tienes un blog muy interesante, te apetece que nos sigamos?
    Un besazo

    ResponderEliminar
  34. awesome post! keep up the great work! I followed you back! have a wonderful day friend! :)

    -Vanessa

    www.vanessajhoy.com

    ResponderEliminar